Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

13°C°/16°

Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva

Szerző: aem
2016-10-21 00:00:00
Létezik vajon olyan SH300 tulajdonos, aki nem rajong a motorjáért? Aligha. Mert az SH-ban minden benne van, amit egy sportos, városi robogótól elvársz, és nem csak praktikus, hanem élvezetes is vele a hétköznapi otthon-munka-edzés útvonalon a motorozás.
Hirdetés

Szöveg: Erdélyi Zsolt
Fotó: Berkes Dávid

Gyártásának 2007-es újraindítása óta az SH tulajdonosok egyértelműen rajonganak motorjukért. A nagy kerekek, a jó fékek és a 300 cm³-es erőforrás mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Honda robogója az „igazán jó” kategóriába kerülhessen. A modell 2015-re újult meg jelentősen, amihez a kiindulópont adott volt, hiszen az első verziót is kiváló motorként ismerhettük még.

Persze a korábbi kiadásban azért akadtak hiányosságok, mint például a szűkős csomagtér, amit a kereskedők ajándék top box-szal próbáltak ellensúlyozni.

A gyártó figyelt a visszajelzésekre, és folyamatosan csiszolva a modellt kis lépésekkel haladt előre a fejlesztési folyamatban. 2011-ben érkezett az új dizájn, a megerősített váz és az új felfüggesztések, valamint a kombinált ABS, bár utóbbi extraként már 2007-től rendelhető volt.

Honda SH300i teszt

Talán a legerősebb faceliftet kapta 2015-ben az SH. Ezek a legfontosabb változtatások:

-   vadonatúj acél váz,
-   16 mm-rel hosszabb tengelytáv,
-   kétkörös ABS,
-   LED technológia a világításban,
-   intelligens kulcsrendszer,
-   és hát a megnövelt, 19 literes csomagtér, amiben elfér egy felnőtt sisak.

Honda SH300i teszt

A tipikus SH vonalak megmaradtak, de tovább modernizálták a külső jegyeit; az új idomokkal dinamikusabb, izmosabb megjelenést értek el. Új felnik és az eltalált arányok mellett az elemek minősége is kimagasló, ahogy a 3d betűkkel kiírt modellnév is jól mutat.

Az első információk megnövelt teljesítményről és csökkentett üzemanyag-fogyasztásról szóltak, ehhez képest az adatlapon 25,2 lóerő szerepel, ami visszalépésnek tűnhet az eddigi 27,2-hez képest.

A válasz azonban az átdolgozott maximális teljesítményben és nyomatékban keresendő. Az átdolgozott SHi motor percenként 1000 fordulattal szűkebb tartományon működik, aminek köszönhetően az alsó és a középső tartományokban érezhető erő- és gyorsulásibeli előny mutatkozik a régi modellekkel szemben.

Honda SH300i teszt

Ezt a változtatást elsősorban a városi közlekedésben érezhetjük. Jobban gyorsulunk lámpától-lámpáig, míg a közepes tartomány erősödését leginkább sávváltásoknál és előzéseknél élvezhetjük. Csökkent a végsebesség az erősebb alsó- és középtartományért cserébe, azonban a kényelmes utazó 120-130 km/h körül maradt domborzattól függően.

Azzal, hogy csökkent a motor belső súrlódása, a fogyasztása is csökkent, így városban épp’ hogy átlépi a 3 literes határt, ami jelenleg egy 125 cm³-es robogó igénye jóval kisebb teljesítmény mellett.

Komoly kényelmi funkció a kulcs nélküli indítás. Elég, ha a kulcsot a zsebünkben tartjuk, a motor közelébe érve a kapcsoló elfordításával már indíthatjuk is az erőforrást. Igazan praktikus, amikor beugrunk egy boltba, és kifelé jövet nem kell a zsebünkben turkálni.

Honda SH300i teszt

A kellemes kék fény sötétben is jól látható és az információk is könnyen leolvashatóak az indító egységen. Mellette találjuk az ülésnyitó gombot, aminek köszönhetően nem lesz három nap alatt összekarcolva az ülés alatti rész néhány eltévedt lyukratartástól.

A kulcs nélküli indítás kényelmes, de megszokást igényel. Az egyik indulásnál miután kivettem a bukómat a dobozból, benne felejtettem a kulcsot. Szerencsére nem hagytam el, de ha ez megtörténik, akkor itt nincs pin kód, amivel feloldhatnánk a rendszert. Szükségünk lesz a második kulcsra.

Az elmúlt szériákban az SH egyik gyengéje a tárolókapacitása volt. Az ülés alatti tárolórekesz nem volt elegendő egy sisak tárolására. Most azonban változott a kaszni, az ülés feljebb került, 785-805 mm-re, a különbség pedig épp egy használható tárolóméret.

A tárolóban találunk egy telefon számára kialakított masszív zsebet, illetve 12 voltos töltőaljzatot, így menet közben akár tölthetjük is a biztonságban és száraz helyen utazó eszközeinket. Ezen felül találunk a motoron D gyűrűs sisak rögzítésére alkalmas szemet, illetve egy kis kesztyűtartót a lábrésznél.

Honda SH300i teszt

Ha SH, akkor hátsó doboz és konzol. A konzol továbbra is remekel, kényelmes vele felhúzni a motort állványra, de az utasunknak is sokat segít a kapaszkodásban. A doboz piactól függően opcionális termék, a tesztmotoron volt, aki teheti, szerezzen be egyet, mert nagyon praktikus kiegészítő. A mérete pont használható, ami annyit jelent, hogy az edzőcuccokat rejtő hátizsákot vagy egy zárt sisakot könnyen elnyel.

Honda SH300i teszt

Az SH Hondához méltóan a legkisebb ellenállás nélkül indul el bármilyen körülmények között. A gázreakció rendkívül jó, az átdolgozott erőforrás tényleg az első pillanattól nyomatékkal és könnyen mozgatja a testet akár két személlyel is.

Honda SH300i teszt

Városban egy robogónál ugye a kigyorsítás az egyik legfontosabb szempont, gyorsan kell indulni és jó helyet szerezni a forgalomban. Ebben az SH tökéletes partner. Nem csak a blokk teljesítménye miatt, hanem az üléspozíció hegyes kidolgozásának köszönhetően is. Érezhető, hogy a gyártó római dugókban tesztelte. Folyamatosan egyenesen ülünk, egyúttal sportosan kényelmesen, így gyorsan lehet mozgatni a vékony, magas ülést és rajta keresztül a motort. Nem kell megijedni, az SH hosszú távon is kényelmes. Ezzel csak azt akartuk mondani, hogy ha valaki nem csak hátradőlve szeret robogózni, hanem dinamikusan, felvéve a város tempóját, az SH-t ő is szeretni fogja.

Honda SH300i teszt

A 16-os kerekek nem csak jól irányíthatóak, de el is nyelik az úthibákat és a járda felhajtás is könnyed feladat. A kombinált Nissin fékrendszer jól adagolható és a nyomáspontja is megfelelő.

Honda SH300i teszt

Végig könnyedén tudtam lavírozni a városi dugóban. Szükség esetén az ABS csendben, szinte észrevétlenül dolgozik, aminek nagy hasznát veheti az, aki végigmotorozza a hűvösebb hónapokat.

Itt kell megemlíteni, hogy a kaszni szélvédelme mennyire kellemes mediterrán érzést keltett bennem. (A Honda nem is tagadja, hogy a motor elsődleges piaca az adriai medence.) Nyáron jól tereli a szelet, de hidegebb időben érdemes lábtakaró ponyvát használni, mert a comb felső részét erősen éri a szél. A víznek viszont nagyon jól ellenáll a keskeny idomzat, nagyobb tempónál is csak a fentről érkező vízzel szemben kell védekeznünk.

A városi forgalomban fontos a fordulókör mérete. Az SH-val a 16-os keréknek és a magas ülésnek is köszönhetően szinte keringőzni tudunk a tereptárgyak között. 

Honda SH300i teszt

Az SH-val két személlyel is elég virgonc marad. Megvan hozzá a megfelelő motorerő, és a fékek is rendelkeznek elengedő tartalékkal. Az ülés egy balatoni út erejéig bőven kényelmes, és a kapaszkodó is jól jön az utasnak. Egyedül a hátsó futómű viselkedik kicsit nehezen erősebb úthibák esetén. Első sorban az olyan ütéseket érezzük, amik felfelé kiálló úthibák formájában érik a kereket.

Honda SH300i teszt

Találtam a motoron egy olyan egyszerű kis fejlesztést, amit szívesen látnék minden motoron. Ez egy szeleptartó, ami biztosítja, hogy az oldalra néző szelep ne tudjon letörni, ha esetleg túlságosan nekifeszülnénk.

Honda SH300i teszt

A dizájnelemek eddig is letisztultak és egyediek voltak az SH-n, már amennyire egy praktikus robogó egyedi tud lenni napjainkban. De tény, hogy könnyen felismerhető. A motor jó megjelenéséhez hozzáadnak az olyan apróságok is, mint a műszeregység aprólékos kivitelezése, a szép keret és a jól olvasható információk. Különlegesség az éjszaka rendkívül szép színekben világító kijelző.

Honda SH300i teszt

A parkolás könnyen még a Hondával. Könnyű levenni sztenderről és az oldalkitámasztó is kellően erős és jó szöget zár be. A lejtőn való parkolás viszont már jóval nehezebb, ugyanis nincs a motoron kézifék, így játszani kell vele, ha egy hegyesebb úton szeretnénk parkolni.

A kézifék hiányát a parkoláson kívül lejtőn motorozva is érezzük. Lámpához érve folyamatosan fognunk kell a kormányt és húznunk a féket, hogy ne guruljunk előre. Ezt felíratnám a következő modellen változtatandó dolgok listájába.

Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva
  • Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva
  • Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva
  • Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva
  • Teszt: Honda SH300i - Tökélyre csiszolva

Összefoglalva az új SH alaposan átgondolt és jó funkciókkal bővült. Nyomatékosabb, használhatóbb teljesítménygörbével rendelkező erőforrást kapott.

Végre elfér egy bukó a nyereg alatt, és még telefont is tudunk tölteni vízhatlanul, biztonságosan bezárva. Az új idomzat keskeny és jól irányítható a nagyvárosi forgalomban.

Honda SH300i teszt

A futómű hátsó traktusa rendelkezhetne nagyobb tartalékkal, de ezt csak igazán rossz utakon érezzük. A fékek hatásfoka megfelelő és jól is dolgoznak együtt, ahogy az ABS programja is teljesen rendben van. Ezen a területen egy parkoló fék még nagy előrelépés lehetne.

A kulcs nélküli indítás ebben a kategóriában pedig igazi unikum, ami nagyon megkönnyíti a hétköznapi használatot.

Nekem személy szerint nagyon tetszett és gondolkodás nélkül megvásárolnám, ha ebben a kategóriában keresnek robogót. Jól tartja az értékét, és pont kellemes átmenet a két személlyel használhatatlan kisrobogók és a nagytestű robogók között.

Honda SH300i teszt

A Honda SH300i műszaki adatait itt találod.

Hirdetés

Címkék:

honda, honda sh300i, teszt

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Yamaha X-MAX 300 Teszt

All in One kis hiányosságokkal

Suzuki GSX-S750 - Teszt

Szerethető csupasz sportos szívvel társat keres

Yamaha TMAX DX 530 Teszt

A világ legjobbnak tartott sportrobogóját vallattuk városban és kanyarokban egyaránt.

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: